Co určuje kupní cenu (nejen) v Černošicích...?

Dva totožné domy ve stejné lukrativní lokalitě nedaleko od sebe... Dvě podobně kvalitní nemovitosti na prodej ve stejnou dobu. A přeci - jeden se prodá za 12 mil. Kč a druhý za 8 mil. Kč, tedy o 4 miliony korun méně! Co je toho příčinou?

V žádané lokalitě v Černošicích stojí dva podobné rodinné domy. Jeden z domů patřil cizinci, který definitivně opustil Českou republiku. Dům byl krásně vybavený, měl saunu, velkou zimní zahradu a navíc i venkovní, velmi pěkně upravenou zahradu. Druhý dům prodával tuzemský majitel. Nemovitost byla v celkem zachovalém stavu, avšak určitě nebyla tak "vyšperkovaná", jako dům první.

Český majitel prodal dům velmi rychle, a navíc získal prodejní cenu v hodnotě téměř 12 500 000 Kč. Cizinec naproti tomu měl dům v nabídce mnoho měsíců a nakonec jej prodal pouze za 8 000 000 Kč! Cenový rozdíl pro velmi podobné domy stojící hned vedle sebe byl 36 %!  Určitě vám vrtá hlavou, co toho bylo příčinou...

Nedůvěřujeme těm, kterým nerozumíme

Zájemci neměli k prodávajícímu žijícímu v zahraničí důvěru, což snížilo zájem o koupi domu, a ve výsledku negativně ovlivnilo prodejní cenu. Dům od nešťastného cizince nakonec koupila rodina, která dříve už žila v Černošicích a dobře znala celou situaci i prodávajícího "souseda". Protože prodali svůj byt za 7 500 000 milionu Kč, nabídli prodávajícímu, že zaplatí rychle, bez čekání na hypotéku. A cizinec nakonec souhlasil i s takovou dohodou a nabízenou cenou.

Kdyby prodej domů organizovali šikovní makléři, majitelé by předem znali průměrné prodejní ceny v místě a čase obvyklé. A navíc - makléři by dokázali odpovídající ceny se zájemci vyjednat!

Dobrá realitní kanceláře spustí profesionální reklamní kampaně tak, aby zvedla vlnu zájmu, vede jednání se zájemci a s potenciálními kupci. Makléř by dokázal zastupovat majitele - cizince i v jeho nepřítomnosti, což by prodeji domu jistě pomohlo.